Reklama w wyszukiwarkach to nowoczesne podejście do biznesu. Wystarczy zainwestować w czytelny system Google Ads aby móc konkurować z najlepszymi w branży. Co więcej, na promocję tego typu nie wydaje się ogromnych kwot. Podstawą sukcesu są dobrze napisane reklamy, ukazujące się w najpopularniejszej wyszukiwarce. W jaki sposób je tworzyć?
W świecie nieprzewidywalnych algorytmów
Coraz więcej przedsiębiorców jest świadomych potęgi reklamy w Internecie. Wielu z nich już wie, że reklama w wyszukiwarkach powinna im towarzyszyć praktycznie od początku prowadzenia biznesu. Z tego powodu zakładają konta w systemach PPC (z ang. Pay Per Click). To bardzo korzystny model rozliczania się, ponieważ zleceniodawca płaci za kampanię dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w link sponsorowany. Nie płaci się za samo jego wyświetlanie. Częstym błędem jest to, że przez długi czas lub nigdy nie zmienia się pierwotnej konfiguracji kampanii. Ze względu na nieustanne modyfikacje w wyszukiwarkach, jak również zmiany w algorytmach, takie działanie może się w pewnym momencie okazać nieskuteczne.
Reklamy w wyszukiwarce – im więcej, tym lepiej
Przed rozpoczęciem kampanii należy przygotować tekst reklamy. Im więcej wersji stworzymy, tym lepiej. Nawet niewielkie korekty w obrębie słów kluczowych mogą mieć decydujący wpływ na współczynniki konwersji. Testując wiele odmian łatwo określić, która wersja jest najlepsza. Specjaliści polecają podzielenie budżetu reklamowego na mniejsze segmenty i przypisanie go do każdej wersji reklamy. Jak pisać zgodnie ze strukturą Ads? Najlepiej krótko, precyzyjnie i konkretnie. Warto podejrzeć pomysły konkurencji, choć istnieje przy tym ryzyko powielania tych samych błędów. Dobrze jest przeczytać teksty na konkretne frazy, a następnie stworzyć własne, ale unikatowe.
Najważniejszy jest nagłówek
Chociaż reklama w wyszukiwarkach jest istotna w całości, odbiorca zwraca największą uwagę na nagłówek. Jak go napisać, żeby okazał się skuteczny? Można posługiwać się językiem korzyści. Warto w tym miejscu stosować liczby, czyli informować o wszelkich zniżkach, bonusach, darmowej dostawie od konkretnej sumy, rabacie na start oraz ofercie, która jest ograniczona czasowo. Dobrym pomysłem jest odwoływanie się do emocji, bo to one przyciągają uwagę klientów. Kreatywność nie wpływa na pozycję wyświetlania, ale pomaga w wyłapaniu z kilku ofert tej konkretnej, naszej. Specjaliści polecają także wykorzystanie call to action, czyli wezwania do działania. Określenia typu, „Sprawdź promocję!”, „Zapisz się!”, „Dowiedz się więcej!”, są bardziej nośne.
Czego unikać w treści nagłówka? Najlepiej nazwy własnej firmy, choć jest to opcja bardzo kusząca. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy reklamujemy się na brandowe słowo kluczowe. W innym wypadku najlepiej zaciekawić potencjalnego klienta tekstem, który idealnie odnosi się do zapytania.